Jak se vzpamatovat z tzv. zhulenosti a jak dlouho takové opojení trvá

S nadšením jste si koupili konopný koncentrát a překvapila vás jeho síla? Místo pozitivních účinků jste se cítili nekomfortně? Možná máte nízkou míru tolerance na účinné látky.  Možná jste taky byli na vydařené pařbě a náhle přišel zlom, kdy jste se cítili zmateně. Bohužel i to se může stát, a i zkušeného uživatele marihuany to může na určitou dobu odradit.  

Jaké jsou příznaky, že jste přijmuli příliš mnoho konopí, respektive látek z marihuany (kanabinoidů)

Zde vám uvádíme pár zásadních příznaků, které vám napoví, že je potřeba přestat s přísunem marihuany: 

zmatenost, nadměrné pocení, panika, úzkost a také paranoia. 

Jak se zachovat při přílišném opojení  

1. Při užití konopí vždy vnímejte reakci vašeho tělo 

Pakliže od samého začátku užívání konopí budete vnímat reakci vašeho těla na určité množství, snáze poznáte, co je vaše míra únosnosti a nedostanete se tak do nepříjemné situace.  

S konzumací potravin s obsahem marihuany nikdy nespěchejte. Začněte nízkou dávkou třeba 5mg a hodinu počkejte. Když nic nebudete pociťovat, vyzkoušejte standartní dávku 10mg a nyní počkejte hodinu až dvě. Pakliže nic nepocítíte, tak víte, že můžete užít dávku 10mg, opět hodinu až dvě počkat a pak případně zvýšit dávku.  

S inhalačními metodami je to stejné. Pakliže jste sváteční uživatel vaporizéru, nikdy neseďte v kruhu s přáteli a bezmyšlenkovitě nepotahujte po celou dobu sezení. I zde si musíte hlídat míru únosnosti a pozorovat vaši reakci těla.  

Také je lepší konzumovat konopí s přáteli, které znáte delší čas. Pakliže to přeženete s užitím marihuany, mohli byste se cítit v případě nově získaných přátel velmi úzkostně.   

2. Nepropadejte panice 

Zatím nebylo zaznamenáno, že by při užití silné dávky marihuany, se uživatel totálně předávkoval a vedlo to k příčině smrti. Takže, bez ohledu na to, jaké máte obavy nebo jak se potíte, z nadměrné konzumace trávy neumřete. 

Neznamená to však, že to musíte za každou cenu zkoušet. Pamatujte si jen, že i když to občas přeženete, brzy budete v pořádku. 

Většina nežádoucích příznaků při neodhadnuté správné míry příjmu konopí (greening out) pomine během minut nebo hodin a zůstane po nich pouze lehká ospalost.  

3. Odpočívejte a buďte v klidu 

Najděte si tiché a klidné místo bez velkých světel. Usaďte se s rovnými zády a několikrát se nadechněte nosem a zhluboka a dlouze nosem vydechněte. Myslete na to, že nepříjemné pocity, které právě máte, přejdou. Soustřeďte se na zvuk vašeho srdce a chvíli odpočívejte. Poté co se vnitřně zklidníte, se pohodlně uvelebte a odpočívejte. Nechte se klidně unést až do hlubokého spánku a naberte tak dostatečnou sílu. Pokud nemůžete usnout, udělejte si pohodlí, dokud se nebudete cítit dostatečně silní na to, abyste opět mohli fungovat. 

4. Čerstvý vzduch a malá procházka 

Pokud se vám nedaří vypnout mozek, čerstvý vzduch a malá procházka mohou pomoci rozproudit krev a posílit tělo. Nechoďte však příliš daleko. Nebylo by dobré zabloudit ve stavu strachu a zmatenosti! Cítíte-li, že jste příliš malátní a slabí, zůstaňte v místnosti, otevřete okno, zhluboka dýchejte a vnímejte, jak čerstvý vzduch posilňuje vaše tělo.  

5. Napijte se a lehce se najezte 

Nic lépe nezažene sucho v ústech jako doušek čisté vody. Na hydrataci nezapomínejte! Ať už je to čistá voda nebo jiný váš oblíbený nápoj, mějte ho stále k dispozici. Udržujte se hydratovaní. Rozhodně neužívejte nápoje s obsahem kofeinu a už vůbec ne alkoholické nápoje, které mohou zvýšit koncentraci THC v krvi. 

Můžete také zkusit trochu jídla, abyste zůstali tzv. při zemi. Zobněte si pár oříšku nebo si dejte trošku masa, které výrazně uzemňuje tělo i mysl.  

6. Dejte si koupel nebo se osprchujte 

Pokud jste doma, koupel nebo sprcha jsou velmi příjemné možnosti, jak se uvolnit, dokud účinky trávy nepominou. Dejte si pozor na příliš teplou vodu, ta by mohla vaši omámenost ještě posílit.  

 7. Začněte se soustředit na nějakou aktivitu 

Veškeré aktivity, které se zdají zábavné a veselé, když jste pod vlivem marihuany, jsou zároveň skvělým způsobem, jak se rozptýlit, pokud se snažíte vystřízlivět.  

Několik dalších nápadů zde:  

zapařte si PC hru, zapněte si něco zábavného v televizi, poslechněte si své oblíbené album, zahrajte si karetní nebo deskovou hru bez přítomnosti alkoholu, vyzkoušejte antistresové omalovánky, povídejte si s přáteli, kteří při vás stojí a jsou s vámi, obejměte svou drahou polovičku, snězte něco chutného nebo se dejte do úklidu vaší domácnosti. To skvěle zabaví vaši mysl a vašemu mozku připomene, že jste doma v bezpečí a v pořádku. Vaše drahá polovička to jistě ocení. 

Ať už upřednostňujete jakékoliv rozptýlení, ujistěte se, že jde o činnost, která vám je známá a navodí vám příjemné hřejivé emoce.  

Jistě ve vaší domácnosti najdete mezi kořením kuličky černého pepře. Toto úžasné a snadno dostupné koření vám může pomoci i při probíhající paranoie nebo úzkosti.  

Vložte si pár kuliček pepře do úst a rozžvýkejte je, úleva by měla být okamžitá. Pakliže se bojíte pálivosti pepře, alespoň si k pepři přičichněte a chvilku vdechujte jeho aroma.  

Za jak dlouho se dostanete z konopného opojení? 

Z praxe víme, že průměrné opojení po konzumaci trávy trvá od 30 minut do 2 hodin, přičemž některé účinky konopí přetrvávají ještě nějaký čas po vystřízlivění. Někdy trvá opojení i mnohem déle. Vše závisí na několika faktorech: na vaší individuální kondici, na způsobu konzumace, dávkování, kvalitě konopného produktu a jiné. Obvykle platí, že čím vyšší je síla konopného produktu, tím déle opojení trvá. 

Proto koncentráty jsou obvykle nejsilnější formou konopí, pak květy a za nimi ostatní potraviny s obsahem konopí. 

Dalo by se říci, že bude déle trvat vystřízlivět po dabech než po kouření dýmky. V konečném důsledku budou, ale rozhodující velikosti dávky a reakce vašeho těla. Každodenní kuřák s vyšší tolerancí trávy vystřízliví mnohem rychleji než příležitostný laik, který si párkrát zapálí joint na mejdanu. 

Již jsme si řekli 8 osvědčených způsobů, které vám pomohou vrátit se zpět do reality a zde vám uvádíme ještě 3 bonusové tipy na vystřízlivění. 

Bonusový tip 1: Citron 

Citron stejně jako pepř je k sehnání velmi snadno a po celý rok.  

Citron řádně omyjte, nakrájejte si ho na plátky a vdechujte jeho výrazné aroma. Limonen obsažený v citrusu má zklidňující a zároveň desinfekční účinky a snižuje tak pocity úzkosti. 

Plátky citrónu můžete také cucat v ústech nebo si ho dát do vlažné vody a popíjet ho jako citrónovou šťávu.  

Bonusový tip 2: Ibuprofen 

Je to sice chemie, ale i ta zabírá a opět je snadno k dostání. 

Vědci zjistili, že ibuprofen dokáže snižovat účinek THC. Proto pokud máte nějaký k dispozici, dejte si jednu tabletku. Měla by vám pomoci rychleji vystřízlivět. 

Bonusový tip 1: CBD 

CBD je vynikající prostředek na potlačení účinku přílišného požití THC z marihuany nebo jiného konopného produktu.  

CBD je zároveň perfektní prostředek pro boj s úzkostí. 

Více o pozitivních účincích CBD naleznete v našem dalším článku. 

 

Věříme, že výše uvedené tipy byly přesně to, co jste potřebovali vědět na potlačení příliš intenzivního konopného opojení.  

Kdyby nic výše napsáno nezabralo a vy jste se navzdory všemu cítili nesnesitelně špatně, nebojte se vyhledat lékařskou pomoc. Veškerý lékařský personál je vázán lékařskou mlčenlivostí a slibem pomoci za všech okolností, a proto se jim nebojte přiznat, že máte záchvat paniky vyvolaný konopím. Zdravotnický personál vám pomůže se dostat do pořádku a bude brát ohled na váš zdravotní stav, i pokud to bude znamenat pomoci vám vystřízlivět z příliš silného opojení marihuanou, které jste si způsobili sami vědomě. 

Nastavení cookies

Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost

Nezbytné (vždy aktivní nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně
Analytické
Pomáhají nám pochopit, jak web používáte. S jejich pomocí ho můžeme zlepšovat
Profilující (marketingové)
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat relevantní obsah a reklamy, které pro vás mohou být zajímavé a užitečné